Kõik saab kuskilt alguse.
Alguse sai kõik 2015 sügisel kui nägin kuulutust FB-s, kus kutsuti sõitma "teid mida sa pole varem sõitnud kuna sind on ju ära tüüdanud kohalikud teed". Kuigi mõte tundus huvitav ja Tour de France olen tahtnud alati ka ise vaatama minna siiski matsin olude sunnil mõtte maha. Oh üllatust kui 24 november mulle sünnipäeval teatati, et juulis hakkad sa Prantsusmaale väntama. Sünnipäeva kink mis ei unune kunagi. Emotsiooon jääb!
Iga tõsiselt võetav üritus vajab ettevalmistust.
Võrreldes oma saatuse kaaslastega kellega me nüüd iga päev tõuse ja langusi, vihma ja päikest ning tube jagame oli minu ettevalmistus pisut teistsugune. Nende graafikusse mahtusid paar korda nädalas pikad sõidud ja vahepeal lausa 3 päevased tuurid siis mina otsustasin teha palju väikeseseid starte, millest pikim oli mais sõidetud Viini "Gran Fondo" 140km. Plaanisin teha 3 starti nädalas + 1-2 n.ö taastussõitu. Ütleme nii, et täitsin plaani u 80%.
Enne tuuri oli plaan võtta nädal rahulikult. Kas oli see närv või õnnetu juhus aga viimase nädala esmaspäev algas metsiku kurguvalu ning silmapõletikuga. Loomulikult loobumine ei tulnud mõttesegi nii ma siis eirasin kõike ja jätkasin igapäevaseid toimetusi. Plaanitud rattaga veeremised jätsin küll ära aga liikusin rohkem jalgsi, et mitte päris koju istuma jääda.
Nii nagu kogu see üritus on olnud suur üllatus nii ma jätsin ka tutvumise kaaslastega viimasele minutile(olgu üllatus).
Pühapäev 03.07.16: nüüd on see käes ja enam pole aega ettevalmistusi teha.
Asjad kotti, rattal kummid täis, pilk õue (vist ei saja?) ja minek Pirita Hawaii poole. Jõudes Linnahallini oli selge et kohe kohe saan ma märjaks. Hommikune päike oli asendunud tugeva vihmaga, kuid enam polnud valikut "kas minna sõitma või mitte, nagu see on olnud trenni ajal".
Ilmselt vihma pärast oli Hawaiisse saabunud oluliselt vähem proloogil osalevat rahvast kui ma ootasin. Proloog vihmas tehtud ja laevale. Laeval selgus, et asja võetakse väga tõsiselt ja joovastavaid jooke manustatakse ülima ettevaatlikusega. Olles kaaslastega solidarne pidin ka piirduma ainult 4 õllega (vs 1-2). Hetkel hoiame sama joont 2vms vs 0 /päevas. (mõningate eranditega)
Sõidetud 4 päeva
1 päev
Planeeritud 190km. Reaalne 201km Sõiduaeg u.11:00-20:00
Esimese päeva märksõnad on kindlasti Stockholmi ja selle ümbruse rattateed. Ma pean ütlema need on fantastilised. Võrreldes muu liiklusega sa lihtsalt lendled mööda tänavaid. Kuna sõitsime kiiresti ja olime purakat täis ei pannud tähelegi, et vahepeal tegime ca 10km pauna linnasees. Aga selle eest nägime ilusaid parke ja isegi ühte suusakeskust keset Rootsi pealinna. Tee mis viis meid Norrköüingusse oli pigem sile, kuid lõpupoole kimbutas meid natuke vihm ja puhanguline tuul
2 päev
Planeeritud 130, Reaalne 142km
Norrköping-Västervik
Teekond natuke künklikum ja seega ka veidi lõbusam. Vürtsiks ca 10 km kruusateid. Kui ma jõuan mõelda, et "huvitav kas jõuan sõita tuuri lõpuni ilma rehvi purunemiseta" siis võib kindel olla, et varsti pean rehvi parandama. See päev pidi seltskond minu järgi kaks korda ootama. Ilm aga oli päikseline ja kilomeetrid kadusid. Hetkel veel rahval jõudu, et teha n.ö vahefinisheid erinevate siltide juures. Eks näis kuidas 10 päeva pärast lood on.

3 päev
Västervik-Kalmar ca 185km

See päev oli ilmselt mulle meie grupist kõige kergem. Kehal oli sõites temp normaalne ja lirtsuvad jalad ei häirinud kuna peas kummitas Kaukko lause "jalad on niikunii märjad ja külmad, seega pohhui". See mõte ei lasknud pisiasjadel ennast häirida lasta.
4 päev
Kalmar-KarlsKrona ca 90km


Mingil põhjusel tegid kõik sellest tänava nimest pilti-------------------------------------------------------------
Homme ootab meid ees ca 160 km ja see on ka ühtlasi viimane päev Rootsis. Siis saame hakata nautima Taani kõrgelt arenenud rattakultuuri.
No comments:
Post a Comment